Beschrijving
Improviserend lesgeven gaat over meer dan alleen vermaak; het is een krachtig hulpmiddel voor docenten om te reageren op de dynamiek van de klas en de leerervaring te verrijken. Deze workshop is speciaal ontworpen voor docenten die het leerproces willen optimaliseren en het zelfvertrouwen en de creativiteit in hun les willen vergroten.
Doelgroep: Deze workshop is geschikt voor docenten van alle vakgebieden en niveaus, van basisonderwijs tot hoger onderwijs. Of je nu een ervaren docent bent die op zoek is naar nieuwe methoden, of een beginner die je zelfvertrouwen wilt opbouwen, deze workshop kan je ondersteunen.
Aanpassingsmogelijkheden: De workshop kan worden aangepast aan specifieke behoeften en uitdagingen binnen jullie school of instelling. Van een kortere sessie gericht op specifieke technieken tot een uitgebreide training verspreid over meerdere dagen.
Programma & aanpak: Na een korte kennismaking introduceren we de basisprincipes van improvisatie. De focus ligt op het herkennen en reageren op groepsdynamiek en het gebruik van speelse methoden, zoals “ja én” in plaats van “ja maar”. Docenten oefenen met groepsopdrachten en krijgen praktische tools die ze direct in hun lessen kunnen toepassen.
Effect: Docenten zullen leren om effectief te reageren op de energie en dynamiek van een klas, creatieve beslissingen te nemen en het zelfvertrouwen vergroten om speelse elementen in hun lessen te introduceren. Deze aanpak verbetert niet alleen de groepsdynamica maar bevordert ook een actieve en dynamische betrokkenheid tussen docenten en studenten.
Praktische Zaken: De workshop kan variëren van minimaal 1 uur tot een uitgebreide training van meerdere dagdelen, afhankelijk van jullie behoeften.
Geïnteresseerd in het veranderen van jullie klassen met improvisatie? Neem contact op via onze contactpagina om meer te weten te komen of om deze workshop te boeken!